Sunday, January 31, 2016

Apa yang ada pada jenama?

Apa yang ada pada jenama?
Kenapa jenama sangat penting dalam perniagaan sehingga sesetengah syarikat di negara maju sanggup melabur sampai jutaan ringgit untuk memperkembangkan jenama produk mereka?
Penjenamaan (branding) bermaksud pemberian nama atau imej ke atas barangan atau servis supaya orang tertarik untuk membelinya.
Jenama adalah penambah nilai pada sesuatu produk, syarikat, barangan mahupun pada diri kita sendiri. Ianya ibarat bahan perasa di dalam makanan. Dengan adanya jenama, maka sesuatu produk itu akan menjadi lebih berharga atau mahal. Tidak kiralah sebesar mana pun atau sekecil mana pun syarikat atau produk itu, jenama akan membuatkan ianya bernilai.
Jenama bukan setakat menaikkan nilai sesuatu barangan, malah jenama juga memainkan peranan yang penting untuk menentukan barangan tersebut laku di pasaran. Jenama juga akan membuatkan kita dapat mengiklankan barangan kita dengan percuma tetapi kita kena pastikan bahawa barangan kita itu berkualiti.
Setelah berbincang dengan designer Hazrezal kami telahpun mengadakan satu sesi photoshoot bagi produk Arrouha™ pada 1st Sept 2015 untuk menambahbaik lagi gambar2 yang akan digunakan didalam iklan2 yang bakal di design oleh designer kami. 
Sebelum itu Rezal telah pun menghubungi model part timer untuk sesi penggambaran.
Lihat saja scene dibawah ini...berbagai gaya dikenakan...
Rezal bagitau kami sebaiknya sebelum penggambaran elok dibincang dahulu apa posing yang sepatutnya digayakan..pun bgitu bagi dia seorang photographer yang amat berpengalaman amat lincah dalam kerjanya...team Arrouha™ hanya betulkan kaedah tarikan busur dan posture


badannya saja..




   hmm...apa lagi ya mau bikin...pening juga hahah


Hasilnya setelah beberapa hari.....tadaaaa...ok tak??smiley-face-thumbs-up-smiley_with_thumbs_up
Theme ---> "SIMPLICITY Is The Trademarks Of Genius"


    



                       love-emoticonhmm comel lah hai...
So tak kalah pada keadaan...mesti belanja shoot satu kali.. ;)  happy_face-85811fb86614ac92c4e7745b4ec40708IMG-20150831-WA0006

Credit to : Hazrezal - Kretiva Design www.hazrezal.com

No comments:

Post a Comment